Przedstawiamy recenzję kolejnej ciekawej książki o mentoringu tym razem biznesowym, książki mówiącej o budowaniu społeczności wokół siebie i o budowaniu własnego wizerunku w nowoczesnych mediach społecznościowych. Recenzję przygotowała dla Was, członkini naszego stowarzyszenia, mentor, coach, trener i twórca blogu Sprytnyszef.pl – Małgorzata Machniewicz.
Chris Ducker „Youpreneur”
Podtytuł książki głosi, że jest ona o tym „Jak zbudować i rozwinąć firmę opartą na marce osobistej” i na szczęście właśnie o tym opowiada. Zagraniczne książki niekiedy trudno zaadaptować do polskich realiów ale tym razem jest zupełnie inaczej.
To w tej książce można przeczytać o stosunkowo nowym zjawisku P2P (People to People), które opisuje współczesny sposób na budowanie firmy, opartej o relacje osobiste, a nie jak w dotychczasowym świecie B2B (Business to Busines).
Chris Ducker jest szanowanym przedsiębiorcą i mentorem biznesowym i w książce dzieli się własnym doświadczeniem w budowaniu społeczności wokół siebie i tym w jaki sposób zamienia swoich fanów w klientów. Podpowiada jak budować swój wizerunek w nowoczesnych mediach społecznościowych oraz jak pozycjonować się w roli eksperta wobec potencjalnych klientów.
Książka to poradnik krok po kroku jak zbudować swój „internetowy dom”, do którego zaprasza się innych i wspiera ich w rozwiązywaniu ich problemów za pomocą produktów i usług z zakresu w którym jest się ekspertem. Ten poradnik jest bardzo uniwersalny i może dotyczyć zarówno osób, które sprzedają produkty materialne jak i cyfrowe, czy właśnie usługi. Dodatkowo autor radzi też jak rozwinąć swoją strategię cenową czy jak wejść na rynek będąc kompletnym nowicjuszem.
Każdy rozdział książki kończy się studium przypadku, w którym autor przytacza historię realnej osoby, która skorzystała z jego zaleceń i osiągnęła założone cele. Te opowieści są bardzo inspirujące, gdyż dotyczą zwykłych ludzi a nie rekinów biznesu.
Czytając książkę „Youpreneur” można połknąć ją jednym tchem lub realnie przechodzić wraz z autorem przez etapy budowania swojego biznesu w takiej kolejności jak rozdziały w książce, lub zrobić jedno i drugie, co serdecznie polecam.