Szkoła Mentorów Oświaty (SMO)
Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR zaprasza na kolejną edycję Szkoły Mentorów Oświaty dedykowaną dyrektorom i nauczycielom placówek szkolnych od poziomu szkoły podstawowej do średniej, także dla dydaktyków przygotowujących do pracy w zawodzie nauczyciela. Dotyczasowe edycje zakończyły się sukcesem, czego dowodem są wysokie oceny uczestników oraz otrzymane rekomendacje.
Szkoła Mentorów Oświaty to sześciodniowe szkolenie – 48 godzin podczas trzech 2-dniowych zjazdów. Program Szkoły opracował Zespół Merytoryczny Stowarzyszenia składający się z praktyków oświaty: dyrektorów szkół oraz nauczycieli dyplomowanych, jednocześnie posiadających praktyczne doświadczenia biznesowe.
Zakres merytoryczny Szkoły:
- Mentoring jako forma rozwoju – czym różni się od szkoleń i coachingu
- Cele i założenia mentoringu
- Przygotowanie procesu mentoringowego: częstotliwość spotkań, treści, plan pracy, narzędzia i metody rozwojowe
- Tworzenie par Mentor – Mentee – zasady skuteczności
- Rola dyrektora i rola nauczyciela we wdrażaniu mentoringu w szkole
- Korzyści z programu mentoringowego w szkole dla wszystkich podmiotów: dyrekcji szkoły, nauczycieli (Mentorów i Mentee), rodziców, uczniów
- Mentor myśli systemowo – czyli o holistycznym podejściu do mentee
- Diagnozowanie potrzeb i przyczyn
- Narzędzia wspierające prowadzenie mentoriali
- Monitorowanie i zakłócenia w procesie mentoringowym
- Nowy nauczyciel w szkole, nowy pracownik – skuteczne wdrażanie
- Relacje z rodzicami
- Funkcjonowanie w grupie pracowniczej: budowanie relacji w grupie
- Mentor jako przewodnikspołeczny-oczekiwania ze strony grupy
- Nauczyciel i wychowawca jako mentor na “wyjeździe” (wycieczki szkolne, zielona szkoła)
- Imprezy szkolne, akademie, projekty edukacyjne – rola mentora
- Cechy dobrego Mentora
- Motywacja do bycia Mentorem
- Budowanie autorytetu Mentora
- Etyka w pracy Mentora
- Plan osobistego rozwoju każdego uczestnika Szkoły Mentorów Oświaty
Korzyści z udziału w Szkole Mentorów Oświaty:
Absolwenci Szkoły będą mieć możliwość dogłębnego poznania i przećwiczenia wciąż coraz bardziej popularnej formy rozwoju, jaką jest mentoring. Dla dyrektorów szkół udział w SMO stwarza możliwość świadomego wdrażania do zawodu nauczycieli mniej doświadczonych, dla nauczycieli uczestniczących w naszej Szkole – to okazja do poznania swojego potencjału w kontekście prowadzenia nauczycieli mniej doświadczonych, indywidualnej pracy z nimi i docelowo budowania w swoim środowisku statusu mentora.
Zajęcia prowadzone są maksymalnie praktycznie przez doświadczonych trenerów (w większości z Certyfikatem Trenera Międzynarodowego) mających jednak do czynienia ze specyfiką polskiej edukacji publicznej i prywatnej na wszystkich poziomach.
Miło nam jest pochwalić się przebiegiem dotychczasowych edycji SMO. Dyrektorzy i nauczyciele krakowskich szkół, którzy w niej uczestniczyli wyrazili bardzo duże zadowolenie z wysokiego poziomu Szkoły Mentorów Oświaty – zarówno programu, jak i pracy naszych trenerów. Odzwierciedliło się to w ocenach ewaluacyjnych i otrzymanych przez nas referencjach. W ocenie wszystkich uczestników średnia prowadzonych warsztatów wyniosła w skali od 1 do 5 wyniosła: 4.93 (ocena warsztatów) oraz 4.98 (ocena trenerów).
KONTAKT:
KOORDYNATOR SMO
dr Piotr Wiroński – tel: 602 47 58 17
piotr.wironski@promentor.pl
Terminy i miejsca Szkoły Mentorów Oświaty:
Najbliższe terminy zjazdów w Krakowie to:
chwilowo brak nowych terminów
8-16