Warto wdrażać mentoring dla nauczycieli w szkołach i innych placówkach oświatowych – mówili nauczyciele obecni na konferencji „Mentoring w szkole – indywidualna forma rozwoju nauczycieli”, która odbyła się 29 marca 2017 w Zespole Szkół Budowlanych Chemobudowa w Krakowie. Jak mówią pedagodzy jest to nowe podejście zarówno do kwestii rozwoju zawodowego, jak i budowania relacji z kolegami i koleżankami w pracy oraz samymi uczniami.
Wydarzenie, w którym uczestniczyło prawie 40 nauczycieli z Krakowa i Małopolski, zorganizowało Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR we współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 2 w Krakowie. Dyrektorzy szkół, nauczyciele i pedagodzy podkreślali, że potrzeba mentoringu w szkołach jest naprawdę duża i warto przygotowywać się do wdrażania go do oświaty.
Podczas konferencji przedstawiciele Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR: Piotr Wiroński, Krzysztof Prystupa, Katarzyna Hnat oraz Magdalena Mazur, pokazali kolejno ideę mentoringu dla nauczycieli, sposoby jego wdrażania w szkole, korzyści dla nauczycieli, uczniów oraz rodziców, narzędzia pracy mentoringowej, a także założenia i funkcjonowanie zarówno Szkoły Mentorów Oświaty, jak i samego Stowarzyszenia PROMENTOR.
Uczestnicy prezentowali różne placówki: szkoły podstawowe, gimnazja, zespoły szkół oraz przedszkola. Zadawali dużo pytań, dzielili się swoimi doświadczeniami oraz spostrzeżeniami, toczyła się żywa dyskusja. Wiele razy słyszałem opinie, że mentoring dla nauczycieli jest potrzebny – mówił po spotkaniu Piotr Wiroński, wiceprezes PROMENTORA. Zaangażowanie uczestników było spore, po konferencji uczestnicy dopytywali o kolejne zajęcia w Szkole Mentorów Oświaty, której III edycja ruszy już w maju tego roku – dodaje Wiroński.
To była pierwsza tego typu konferencja skierowana do nauczycieli jaka odbyła się w Krakowie, ale jej organizatorzy zapowiadają, że będą kolejne. W przerwie można było zauważyć, że spotkanie zainicjowało rozmowy, które z pewnością będą kontynuowane przez grono nauczycieli i pedagogów, jak deklarowali niektórzy uczestnicy konferencji. Jestem mocno zainspirowana tym co tutaj usłyszałam i zobaczyłam – powiedziała jedna z uczestniczek.
Warto dodać, że konferencja stanowiła zaproszenie do udziału w III edycji Szkoły Mentorów Oświaty – projektu rozwojowo-edukacyjnego Stowarzyszenia PROMENTOR, skierowanego do szerokiej kadry nauczycielskiej, która odbędzie się w maju i czerwcu tego roku.
Szczegóły na stronie www.promentor.pl/szkola-mentorow-oswiaty-smo/