Szkoła Podstawowa nr 12 w Krakowie jako pierwsza w Polsce wdrożyła pilotażowo proces mentoringowy. Wszystko dzięki projektowi Stowarzyszenia Mentorów Promentor o nazwie “Szkoła Mentorów Oświaty”.
– Braliśmy udział w Szkole Mentorów Oświaty i postanowiliśmy jako pierwsi w Krakowie wdrożyć proces mentoringowy w naszej szkole – mówi Magdalena Mazur dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 12 w Krakowie. Najważniejsza korzyść dla nas to podniesienie jakości pracy w szkole. To, że mogliśmy przejść procesy mentoringowe z młodymi, nowymi nauczycielami, spowodowało również, że mogli oni czerpać z naszego doświadczenia i uczyć się zawodu od doświadczonych nauczycieli. Dzięki temu będą popełniać mniej błędów w swojej pracy – dodaje.
JAK WYGLĄDAŁO WDROŻENIE PROJEKTU?
O tym możecie posłuchać w wypowiedziach. Czym jest projekt Szkoły Mentorów Oświaty, jakie korzyści przyniosło wdrożenie mentoringu w szkole i jak wyglądał ten proces opowiadają: Magdalena Mazur dyrektor Szkoły Podstawowej nr 12 w Krakowie, oraz Piotr Wiroński wiceprezes Stowarzyszenia Mentorów Promentor.
POSŁUCHAJ!